Linkowanie z atrybutem DoFollow - NoFollow


Zanim zaczniemy budować naszą strategie linkowania, warto zapoznać się z jednym z podstawowych terminów pozycjonowania jakim jest atrybut "nofollow" i "dofollow".



Co to są linki dofoloow, nofollow?

 Do/NoFollow to atrybuty nadawane linką i świadczą o wartości jaki niesie dany odnośnik.
Jak sama nazwa wskazuje no follow - nie podążaj, to znak dla robotów przeglądarek by nie odwiedzały tego linka a co za tym idzie ten link ma dla nas mniejszą wartość.
Ale jak to mówią specjaliści od SEO link to link i niezależnie jaki ma atrybut należny go pozyskać;) co w praktyce oznacza że linkowanie trzeba równoważyć gdzie to linki 60% dofollow a 40% nofollow. Ponieważ suma wszystkich linków i mieszanie ich ma duże znaczenie i przekłada się bezpośrednio na naszą pozycje i zaufanie.
Linki DoFollow mają dużo większe znaczenie ponieważ przekazują część swojej mocy Page Rank i zaufania Trust Rank. Pamiętajmy więc że działania na tych linkach mogą być dodatnie bądź ujemne.

Jak rozpoznać jakie linki są na danej stronie? 

Jest wiele cennych wtyczek dla przeglądarek chrome czy firefoxa które wskazują na linki nofollow np: podkreślając je. Do najpopularniejszych należy SEOquake i SEO Chrome (O ich działaniu i funkcjach przeczytacie w następnym wpisie). Możemy również zajrzeć do źródła strony gdzie linki nofollow mają atrybut w postaci rel=”nofollow”, dofollow wyglądają normalnie.

2 komentarze:

  1. Trzeba wiedzieć jakie linkowanie powinno dać się na swojej stronie. Niektóre linki powinny być linkami No follow żeby nie zabierały mocy danej stronie
    Online Marketing Help

    OdpowiedzUsuń

Baner