4. SEO

Pozycjonowanie

SEO  (ang. search engine optimization) proces działań, którego celem jest znacząca poprawa efektów wyszukiwania (pozycji) danej strony w wyszukiwarkach (np: google) internetowych dla danych słów kluczowych.

Od czego zależy nasza pozycja w google?

To z jaką "łatwością" uda nam się wypozycjonować naszą stronę zależy od 3 głównych czynników.

  1. Słowa kluczowe (ang. keyword) to frazy pod którymi kryje się nasza www w google. To jaki charakter ma nasza strona ma bezpośredni wpływ na dobranie odpowiednich słów kluczowych. Im branża bardziej popularna i dochodowa tym trudniej będzie się przebić.
  2. Konkurencja nie śpi. Pozycjonowanie to ciągła walka! Podam prosty przykład:
    4 serwisy o sporcie:
    Sport 1- Duży serwis z wieloletnim doświadczeniem i wysoką pozycją, tak zwany "twardy gracz".
    Sport 2- Ma wykupioną kampanię seo u freelancera bądź firmie. Śpi spokojnie a jego strona zawsze jest w top 3 według umowy. Niezależnie od treści merytorycznej i liczby odwiedzających.
    Sport 3- To grupa kilku zapaleńców z których każdy ma swoją wizję na uzyskanie wyższej pozycji. Jednostajnie i wytrwale dążą do celu.
    Sport 4- Przeciętni internauci mający wartościowe strony. Serwis dobrze zoptymalizowany, treść unikatowa i chętnie czytana. Sami na własną rękę próbując trochę liznąć seo dla własnej promocji.

    I tak się sprawy mają przy niszowych słowach kluczowych, na te popularniejsze (np: kredyt, tani nocleg, nieruchomości) każdy z tych 4 przykładów możemy pomnożyć x10. To pokazuje że pozycjonowanie wymaga dużego zaangażowania, wiedzy i wytrwałości.
    Natomiast jeśli chcemy zapłacić za pozycje w top i utrzymywanie jej na stałym poziomie to liczmy się ze sporym kosztem. W zależności od ilości i trudności słów kluczowych od 300 pln w górę (popularniejsze frazy np: sklep rowerowy warszawa to ok 5000 pln).
    Oferty allegro w stylu "gwarantujemy najwyższą pozycje za 30zł" są dla naiwnych i w większości przypadków polegają na dodaniu naszej strony do setek stron "śmietników" przez automat! O konsekwencjach takich praktyk napiszę innym razem.
  3. Mówi się że prawidłowa optymalizacja serwisu i dobry tekst obroni się sam. Co to znaczy?
    Już na etapie projektowania strony trzeba uwzględnić pewne wytyczne np: tworzenie map xml, ustawienie przyjaznych linków, prawidłowe ustawienie znaczników meta itp.
    Zapewniamy regularną dawkę artykułów o unikalnej treści i pisanej również z myślą o wyszukiwarkach np: o odpowiedniej długości, z odpowiednią zawartością słów kluczowych w tekście i nagłówkach, umieszczaniem zdjęć z atrybutem "alt" itd. Strony dobrze zarządzane pozyskują również dużo naturalnych linków zwrotnych.

    To artykuł wprowadzający w podstawy SEO. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej napisz nam to w komentarzu bądź zagłosuj w naszej sondzie "Jaki temat zainteresował Cię najbardziej?"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Baner